Vaalikevät alkaa !

Kaksi ja puolikuukautta on aikaa kevään eduskuntavaaleihin. On siis aika aloittaa virallisesti vaalityö, vaikka tosiasiassa vaalityötä olen tehnyt enemmän tai vähemmän viimeiset kaksi vuotta lähes joka päivä.

Viimeisimmät gallupit ovat olleet karvasta kalkkia kokoomusväelle. Selityksiä kokoomuksen gallupsuosion taantumiseen on toimittajien taholta suollettu kuin käynnissä olisi kilpailu siitä, kuka pääsee iskemään pahiten. Valitettavasti jatkuva negatiivisen sanoman toistaminen alkaa helposti tuntua totuudelta.

Nyt on aika kääntää kurssi ja aloittaa uusi nousu.

Omalta kohdaltani se tarkoittaa positiivisen viestin kertomista eteenpäin. Kouvolassa on tehty hallitusohjelman edellyttämiä rakennemuutoksia, joilla olemme aidosti saavuttaneet kahden veroprosenttiyksikön verran säästöjä. Asia, joka helposti unohtuu julkisesta keskustelusta.

Vaaleihin valmistautuville puolueille ei pidä antaa sellaista viestiä, että voisimme luistaa vaikeista ratkaisuista jollain verukkeella. Rakenteellisten uudistusten eteenpäin vieminen niin valtion- kuin kuntatalouden alijäämistä eroon pääsemiseksi on edelleen tekemättä. Syitä tekemättömyyden jatkamiseksi ei pidä enää lisätä.

Tulevat vuodet tulisi valtion hoidossa mennä puhtaasti talouden kautta. Mitään lykkäyksiä talouden hoitamiseksi tasapainoon ei voida hyväksyä. Kaiken hyvän ja kauniin lupaaminen ei nyt sovi. En ole näkemykseni kanssa yksin, useat talouden viisaat ovat asian suhteen yhtä huolissaan kuin minä.

Aloitan oman kampanjani ystävänpäivänä 14.2 kävelykatu Manskilla. Teltta on pystyssä klo 11.00, tervetuloa! Kutsun paikalle myös Jyrkin, Paulan ja Saaran. Olemme sopineet, että esiinnymme yhdessä, joukkueena mahdollisimman paljon.

Tule siis paikalle ja ota mukaan taistelumieli kevään koitoksiin. Yhdessä me käännämme kurssin kohti vaalivoittoa.

Vaikeista päätöksistä ei saa luistaa veroja korottamalla.

Jari Larikka